Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Hírek

A víz hatása az emberi szervezetre

A víz hatása az emberi szervezetre

Bolygónk nem véletlenül kapta a Kék Bolygó nevet, ugyanis élhetetlen hely lenne víz nélkül. Ez az anyag alapvető alkotórésze a Földön található ásványoknak és kőzeteknek, valamint a növények és élőlények elengedhetetlen életforrása is egyben.

Ásványvizet vagy csapvizet igyunk?

Ásványvizet vagy csapvizet igyunk?

A víz elengedhetetlen része szervezetünk egészséges működésének, így a megfelelő folyadékbevitel rendkívül fontos. Magyarországon a csapvíz és az ásványvíz fogyasztása is biztonságos, így sokunkban felmerülhet a kérdés, hogy melyiket érdemesebb fogyasztani, és miért.
Mit kell tudni a vízlágyításról?

Mit kell tudni a vízlágyításról?

A vízben különféle ásványi anyagok találhatóak, például kalcium és magnézium, amelyek a víz keménységét befolyásolják.
Medenceépítés. Mikor, ha nem ősszel?

Medenceépítés. Mikor, ha nem ősszel?

A legtöbb embernek tavasszal fordul meg a fejében az, hogy medencét szeretne a kertjébe. Éppen ezért a kivitelezők többsége egyáltalán nem, vagy csak részfeladatokra osztva tud árajánlattal szolgálni. A nagy kereslet miatt az anyagok beszerzése is nehézkes, így kiszámíthatatlan, hogy nyárra be tudnak-e fejeződni a munkafolyamatok.

Medencék téliesítése

Medencék téliesítése

Magunk mögött hagytuk a meleg nyári napokat, lassacskán a kinti fürdőzések is megritkultak, és már javában tart az ősz. Ennek ellenére mégsem feledkezhetünk el a medencéinkről, hiszen mielőtt ténylegesen búcsút vennénk azoktól az idei szezonra, ügyelnünk kell arra, hogy a megfelelő állapotukat megőrizzék a hideg időjárás alatt is. Az ezen célt szolgáló eljárást a medence téliesítésének nevezzük.

Medence mítoszok, avagy az 5 leggyakoribb medencés tévhit

Medence mítoszok, avagy az 5 leggyakoribb medencés tévhit

Milyen medencés mítoszok terjedtek el az elmúlt években? Elhoztuk az 5 leggyakoribb tévhitet!
Mi történik a szervezetünkkel, ha nem fogyasztunk megfelelő mennyiségű vizet?

Mi történik a szervezetünkkel, ha nem fogyasztunk megfelelő mennyiségű vizet?

Egy felnőtt számára a napi folyadékbevitel mennyisége minimum 2 liter. A nagy nyári hőségben még nagyobb figyelmet kell fektetnünk a megfelelő hidratálásra.

A kényeztetés mindenkinek jár

A kényeztetés mindenkinek jár

Ahogy napról napra egyre feljebb kúsznak a fokok a hőmérőn, úgy jön meg egyre jobban a kedvünk is ahhoz, hogy minél több időt töltsünk a szabadban és egyre több aktív kikapcsolódásban legyen részünk, akár egyedül, akár a családunk vagy a barátaink társaságában.

Ilyenkor megkezdődik az udvar rendbetétele, majd még a forró nyári napok előtt felállításra kerülnek a medencék, kitisztításra a beépített medencék és ezután kezdetét veszi a nyári pancsolószezon. Hiszen egy nehéz nap után kinek ne esne jól egyet lazítani a medencében, akár egyedül, akár egy kisebb társasággal, nem igaz?

Vízlágyítás a fogászati rendelőkben

Vízlágyítás a fogászati rendelőkben

Fő a higiénia és az esztétika. Ez a kijelentés nem csak fogainkra értendő, de a fogorvosi rendelőkre is. Ugyanis csakúgy, mint a háztartásokban, a fogászati rendelőkben is kifejezetten fontos a megfelelő víz használata. Az eszközök folyamatos tisztítása és a kezelések alkalmán használt gépek szempontjából pedig egyáltalán nem mindegy, hogy mekkora keménységű vizet használ az adott fogorvosi rendelő. Cikkünket tovább olvasva megtudhatja milyen káros mellékhatásokkal jár a kemény víz használata egy fogászati praxis esetében.

Folyadékfogyasztás a hideg, téli hónapokban

Folyadékfogyasztás a hideg, téli hónapokban

A víz testünk fő alkotóeleme. Legfőbb szerveink megfelelő működéséhez elengedhetetlen a rendszeres, elegendő mennyiségű folyadékbevitel. A nyári nagy hőségben szervezetünk folyamatosan figyelmeztető jeleket küld a kiszáradás elkerülése ellen. Télen ezek az ingerek azonban kissé megcsappannak. Pedig a hideg, fogvacogtató hónapok során is párologtat hőt magából testünk, ami folyamatos folyadékveszteséget jelent.

Igaz nem annyira látványos a téli folyadékvesztés, mint a nyári kánikulában jelentkező izzadás során, de ennek ellenére a hidegben is jelentősen megcsappanhat testünk víztartaléka. A hideg hónapokban naponta körülbelül 250-350 ml folyadékot lélegzünk ki a környezetünk alacsony páratartalma miatt. Mivel ilyenkor a belélegzett száraz levegő helyett testünkből magasabb víztartalommal dúsított lehelet távozik. Így kompenzálva a légkör ilyenkor szokásos alacsony páratartalmát.